کاردرمانی در اختلالات آرنج در شرق تهران از جمله مداخلات کاردرمانی در ارتوپدی می باشد. آرنج جزو مفاصل بسیار مهم اندام فوقانی می باشد. اختلال در آرنج ممکن است به دلایل مختلف از جمله شکستگی، آسیب عصب و عضله و… رخ دهد. آرنج مفصل مهمی است و اختلال در آن باعث اختلالات مختلفی در عملکرد روزمره فرد می شود. این موضوع اهمیت کاردرمانی در اختلالات آرنج در تهرانسر را نشان می دهد.

آسیب به آرنج

مفصل آرنج، کمتر از مفاصل دیگر بدن آسیب می بیند. شایع ترین آسیب های مفصل آرنج شامل شکستگی و دررفتگی است. خوشبختانه، اکثر آسیب های آرنج می توانند بخوبی ترمیم شوند. با این حال ، عدم رسیدگی به اختلالات آرنج می تواند منجر به بروز مشکلات زیادی در مراحل بعدی زندگی شود. اینجاست که اهمیت کاردرمانی در اختلالات آرنج، خود را نشان میدهد.

آسیب اولیه می تواند نحوه ی عملکرد مفصل را به حدی تغییر دهد که در سطوح مفصل، ساییدگی و پارگی بیشتری ایجاد نماید. با گذشت زمان ، مفصل دچار انحطاط می شود و سبب بروز درد و ایجاد مشکل در فعالیت های روزمره ی زندگی می گردد.

برخی از اختلالات آرنج

اختلالات و آسیب های گوناگونی هستند که آرنج را تحت تاثیر خود قرار می دهند؛ در زیر به برخی از این اختلالات اشاره می کنیم:

  • سندرم تونل اولنار (یکی از شایع ترین اختلالات آرنج می باشد)
  • سندرم تونل رادیال
  • سندرم عصب میانی-جلویی
  • سندرم پروناتور

ممکن است پزشک یا کاردرمانگر به شما توصیه کند که از بند های نگهدارنده ی آرنج استفاده کنید که به دور ساعد شما بپیچد، به گونه ای که فشار بر روی اتصال تاندون را کاهش دهد؛ مانند اسلینگ. البته فراموش نکنید که کاردرمانی در اختلالات آرنج در شرق تهران، یکی از بهترین راه هایی است که میتواند به شما کمک نماید.

جهت رزرو نوبت، مشاوره، ویریت در منزل و خدمات آنلاین با ما تماس بگیرید.

کاردرمانی در اختلالات آرنج در شرق تهران

هنگامی که علائم اختلال مربوطه، کاهش یافت ، کاردرمانگر ممکن است برای شما، تمرینات تقویتی و کششی روی عضلات ساعد تجویز نماید. البته از آنجایی که اختلالات آرنج، متنوع هستند، لذا مداخلات کاردرمانی نیز برای هر اختلال، تا حد زیادی منحصر به فرد و متفاوت با دیگری است.

در زیر، به طور کلی، مهمترین مداخلات کاردرمانی را بیان میکنیم، اما بدانید که این کاردرمانگر است که تشخیص می دهد کدام مداخلات و تمرینات، برای بهبود اختلال شما مفید و کاربردی است.

مداخلات کاردرمانی در اختلالات آرنج در شرق تهران به شرح زیر است:

  • آتل بندی ( که اغلب همه علائم را برای دوره های محدود برطرف می کند )
  • تمریناتی تقویتی برای انگشتان ، مچ دست ، دست و ساعد
  • ماساژ ( که می تواند درد و تورم را کاهش دهد )
  • تمرینات ملایم و خفیف ( این تمرینات به تقویت دست ، انگشتان ، مچ دست و ساعد کمک می کند. همچنین، این تمرینات، بدون آسیب رساندن به ناحیه برش یا بخیه ها، با تورم مبارزه می کنند )
  • خم کردن و صاف کردن مفاصل ( کشش انگشتان دست و دست به بهبود انعطاف پذیری و مبارزه با التهاب کمک می کند. این تمرینات در ابتدا خفیف هستند تا از تحریک محل آسیب و یا برش جراحی جلوگیری کنند )
  • تمرینات قدرتی ( با بهبود محل برش جراحی ، تمرینات دست، قوی تر می شوند. این تمرینات، ماهیچه های دست ، انگشتان ، مچ دست و ساعد را تقویت می کنند ) نیازمند مداخلات کاردرمانی در اختلالات آرنج در شرق تهران
  • تثبیت سازی مفصل ( این کار ممکن است با فشار و کشش عضلات پیرامون مفصل نیز صورت پذیرد )
  • بهبود دامنه ی حرکتی ( حرکات صاف کردن و خم کردن مفاصل و تمرینات مرتبط با این فعالیت، دامنه ی حرکتی شما را مخصوصا بعد از عمل جراحی، بهبود می بخشد. این تمرینات به شما امکان می دهد تا به آرامی به فعالیت روزانه بازگردید )
  • یخ و تحریکات الکتریکی ( ممکن است برای تسکین درد و بهبودی تاندون مورد استفاده قرار گیرد )
  • آموزش های لازم ( یک متخصص کاردرمانی به شما آموزش می دهد تا از بازگشت علائم اختلال جلوگیری نمایید. این آموزش ها و دستورالعمل ها به شما در ایجاد عادات سالم و تحرک کمک می کند )

منابع کاردرمانی در اختلالات آرنج

  1. therapy-specialists
  2. researchgate
  3. Effects_of_OT_treatment_in_managing_pain_and_upper_limb_function_for_people_with_tennis_elbow

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در اختلالات ارتوپدی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات ارتوپدی در شرق تهران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *